Vragen omtrent het stopzetten van beheerconsole Avira

Zoals eerder gecommuniceerd, is de Avira Management Console (AMC) sinds 31 december 2015 End-of-Life. Het stopzetten van de AMC heeft als gevolg dat support en updates voor de beheerconsole komen te vervallen. Daarnaast kunnen nieuwe releases van Avira Professional en Avira Server door het opheffen van de Update Manager niet langer via de console toegevoegd en beheerd worden.

 

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over andere consequenties van deze ontwikkeling. 

 

​1.    Wat zijn de mogelijkheden/beperkingen van de nieuwe Cloud Enterprise Console?

  • Over enkele weken is het mogelijk om middels de Cloud Console een lijstweergave te verkrijgen van alle verbonden endpoints. 
  • Het is NIET mogelijk om configuratie-wijzigingen van de endpoints door te voeren middels de Cloud Enterprise Console.
  • Aanpassingen in het systeem zijn enkel handmatig of d.m.v. een geïntegreerde teamviewer door te voeren.

2.    Wat zijn de deployment-mogelijkheden voor nieuwe en bestaande licenties en verschilt dit per OS? 

  • Deployment vindt plaats op basis van een handmatig te installeren .EXE-bestandLater volgt er een .MSI die gedistribueerd kan worden over net netwerk. Om dit te faciliteren werkt Avira momenteel aan een MSI-builder. De release hiervan zal waarschijnlijk nog een kwartaal op zich laten wachten.   
  • Er zijn geen verschillen per OS.

3.    Welke onderdelen van de AMC zijn niet meer beschikbaar?
       De volgende onderdelen vind u niet in de Cloud Enterprise Console:

  • Het instellen van policies en excepties.
  • AD-groepen.
  • De mogelijkheid om configuratie-wijzigingen door te voeren (enkel door het scherm over te nemen met teamviewer).

Voor vragen kunt u contact opnemen met onze afdeling sales.