Cognitive WiFi van Mojo heeft een natural language interface

Cognitive WiFi van Mojo heeft een natural language interface

Tien tegen één dat je de digitale assistent op je smartphone weleens hebt gevraagd om een vergadering in te plannen of het weerbericht op te vragen. Zou het niet mooi zijn als je net zo’n assistent had die je opdracht kon geven om de netwerkstatus aan te geven, problemen met clients op te lossen en herstelmaatregelen te treffen? Het goede nieuws is dat dit nu mogelijk is met Mojo Cognitive Wifi.

 

Mojo Cognitive Wifi combineert natural language processing (NLP)-technieken met de intelligente functionaliteit en is zodoende een oplossing die de gebruikservaring onophoudelijk bewaakt, potentiële problemen detecteert en voor oplossingen zorgt.

 

De cognitieve laag vormt het kloppende hart van Mojo Cognitive WiFi. Deze omspant de intelligente access points aan de netwerkrand en het cloud-platform voor big data-analyse en machineleren. De cognitieve laag biedt diverse mogelijkheden, zoals:

 

  • Het tot in het detail bijhouden van elke actie van clients.
  • Het meten van de kwaliteit van de gebruikservaring van clients.
  • Het proactief detecteren van netwerkproblemen.
  • Het herkennen van normale en afwijkende patronen in het netwerkgebruik.
  • Het bewaken van het applicatiegebruik en het meten van de quality of service (QoS).
  • Het achterhalen van de werkelijke oorzaak van problemen en het aanreiken van aanbevelingen of oplossingen.

 

Dankzij de integratie van NLP met het Cognitive WiFi platform kunnen netwerkbeheerders nu over een natural language interface beschikken. Deze dient als digitale assistent voor het uitvoeren van routinetaken of het verkrijgen van inzichten in complexe vraagstukken. De natural language interface interpreteert aan de hand van een gesprek de wens van de netwerkbeheerder en de parameters die nodig zijn om die te realiseren. De interface retourneert daarop relevante informatie, inzichten en de werkelijke oorzaak van problemen. Een paar voorbeelden van vragen die een gebruiker zou kunnen stellen zijn: ‘Hoe staat het met het draadloze netwerk op het hoofdkantoor? Is er sprake van problemen met de draadloze dekking op de tweede verdieping?’.

 

De antwoorden en parameters die uit deze vragen naar voren komen, worden gebruikt om de gewenste actie uit te voeren. Maar ook om onderzoek te doen en een overzicht te presenteren van de meest relevante problemen en oplossingen. Beheerders kunnen op deze manier snel de werkelijke oorzaak van problemen achterhalen, problemen voor eens en altijd verhelpen en eindgebruikers een uitmuntende draadloze ervaring bieden.

 

Wilt u meer weten over de wifi-oplossingen van Mojo Networks? Neemt u dan contact op met onze afdeling sales en vraag om een demo.

 

Dit artikel is gebaseerd op een interview met Rudie Egberink, technical account manager bij Contec, en is als eerste verschenen op Focus on IT.